Chcesz zgłosić szkodę w związku z powodzią lub deszczami nawalnymi? Sprawdź, jak to zrobić.
Gabinet, sposób zapisów, usługa – co jeszcze składa się na opinię o fizjoterapeucie

Pacjenci często wybierają fizjoterapeutów, których polecają im członkowie rodziny lub znajomi. O tym, czy zostaną stałymi pacjentami, decyduje nie tylko jakość usługi medycznej, ale także aspekty pozamedyczne.
Usługi fizjoterapeutyczne na rynku cieszą się dużym zainteresowaniem. Jednocześnie korzystanie z oferty usług fizjoterapeutycznych jest dobrze oceniane przez osoby, które z nich korzystają. Większość poleciłaby usługi innym – stopień rekomendowania usług fizjoterapeutycznych, według danych Krajowej Izby Fizjoterapeutów, kształtuje się na poziomie 8,15 (na 10 możliwych punków w badaniu). Czynników, które wpływają na dobrą opinię innych jest wiele, należą do nich w szczególności:
Elektroniczny i nowoczesny gabinet. Dla pacjentów istotne jest nie tylko wyposażenie gabinetu, ale także stosowane w nim cyfrowe rozwiązania. Z sondy BioStat wynika, że istotny dla pacjentów jest SMS przypominający o terminie następnej wizyty – taką odpowiedź wskazało 63,9 proc. Na drugim miejscu pojawia się e-recepta – 49 proc., a na trzecim jest e-skierowanie – 46,5 proc. i e-zwolnienie – 46,0 proc.
Według ekspertów Deloitte do 2022 r. technologie cyfrowe zrewolucjonizują sektor medyczny. Pacjenci będą coraz bardziej świadomi swojego stanu zdrowia także dzięki aplikacjom mobilnym i urządzeniom takim jak np. smartwatch. Cyfryzacja gabinetów fizjoterapeutycznych, które chcą być konkurencyjne na rynku, powinna być więc standardem. Zdaniem pacjentów, którzy wzięli udział w badaniu dot. e-zdrowia, do 2027 roku w dedykowanym e-systemie specjaliści będą mieć wszystkie informacje o pacjencie, jego historii leczenia, i wynikach. Takie przekonanie miało 57,2 proc. badanych.
Szybka wizyta. Kluczowa dla pacjentów jest także możliwość szybkiej rejestracji i termin wizyty. Ważny jest także sam sposób zapisów. Dla 57,9 proc. pacjentów ważne jest zapisywanie się online na wizyty, 34,9 proc. preferuje zapisy telefonicznie, a zaledwie 6,9 proc. pacjentów zapisuje się podczas osobistej wizyty..
Fizjoterapeuci powinni oferować możliwość rejestracji bez wychodzenia z domu, zwłaszcza że to coraz powszechniejsza praktyka i pacjenci mają tego rosnącą świadomość. Aż 73,6 proc. pacjentów przyznała, że słyszała o możliwości rejestracji online a 69,6 proc. – o rejestracji telefonicznej. Już 39,9 proc. pacjentów słyszało o aplikacji mobilnej do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami – wynika z raportu „E-zdrowie oczami Polaków”. Zdaniem 44,2 proc. pacjentów za kilka lat standardem powinno być przypomnienie o wizycie w formie powiadomienia z aplikacji mobilnej. Co więcej, aż 60,1 proc. badanych uważa, że cyfryzacja gabinetu przełoży się na zmniejszenie kolejek do specjalistów.
Wysoka jakość usług. Fizjoterapeuta, który chce utrzymać pacjentów, musi dbać także o jakość usług i bezpieczeństwo gabinetu.– Na jakość gabinetu składa się nie tylko jakość świadczonych usług medycznych, ale także ochrona mienia pacjentów przed ewentualnym zniszczeniem. Fizjoterapeuci, którzy często prowadzą własne gabinety, powinni szczególnie przykładać wagę do kwestii doboru odpowiedniej ochrony – mówi Andrzej Twardowski, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Medycznych i OC w INTER Polska.
Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), jakość w gabinetach jest najważniejszym priorytetem w opiece zdrowotnej. „Znaczenie jakości oraz jego rola na rynku zdrowia ciągle rośnie, głównie za sprawą postępującej standaryzacji oraz zindywidualizowanego podejścia do pacjentów oraz ich oczekiwań” – czytamy w analizie „Rola jakości usług medycznych we współczesnym systemie ochrony zdrowia”. W publikacji podkreślono, że jakość usług medycznych tworzą trzy podstawowe elementy: sfera techniczna, sfera kontaktów interpersonalnych oraz sfera estetyki.
Relacja z pacjentem. Pacjenci w relacji z fizjoterapeutami mają wobec nich konkretne oczekiwania. 24,7 proc.– chce, aby specjalista był cierpliwy, 23,6 proc. – oczekuje empatii i uprzejmości, a 9,1 proc. – pogody ducha – wynika z raportu wrocławskiego szpitala.
Na budowanie relacji wpływa także ilość czasu poświęconego pacjentowi. Tymczasem z badań wciąż wynika, że aż 72 proc. pacjentów uważa, że specjaliści podczas wizyty poświęcają za dużo lub zdecydowanie za dużo czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej. Brak czasu dla pacjenta kładzie się cieniem na opinię o specjaliście. W komentarzu dr Marek Kiljański, Prezes Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, dodaje: „Wybierając fizjoterapeutę, należy zwracać uwagę na kwalifikacje, poziom wykształcenia, z którym wiążą się kompetencje oraz dobre wyniki w pracy z pacjentem, poparte także opiniami samych pacjentów”.
Opinie w sieci. Wspomniane opinie, oceny, rekomendacje znajdują się często na forach internetowych oraz na stronach dotyczących usług medycznych. Dlatego fizjoterapeuci powinni dbać o swoją obecność w internecie. Nowoczesna strona internetowa gabinetu jest sposobem na dotarcie do nowych klientów. Ważne, aby zawierała precyzyjne informacje o lokalizacji, dane kontaktowe, opisy i cennik usług. To także elementy budujące jakość świadczonych usług w gabinecie fizjoterapeutycznym.
„Pacjent jako kluczowy gracz na rynku zdrowia ocenia jakość usług medycznych, a tym samym daje wyraz swojej satysfakcji, która obecnie stała się istotnym instrumentem w walce o pacjenta” – czytamy w analizie dot. jakości.
Źródło:
KIF, „Jak Polacy oceniają pracę fizjoterapeutów. Cz. III”, 2019 r.
Vratislavia Medica, Szpital im. Św. Jana Pawła II we Wrocławiu, „Otwarcie dla rehabilitacji”, 2016 r.
BioStat, „Polak u lekarza”, 2018 r.
Deloitte, „Do 2022 roku technologie cyfrowe zrewolucjonizują sektor opieki medycznej”, 2018 r.
Leek Seek, „E-zdrowie oczami Polaków”, 2017 r.
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, „Rola jakości usług medycznych we współczesnym systemie ochrony zdrowia”
- AIDS (1)
- Rodzaj umowy (10)
- pomoc psychologa (4)
- cukrzyca (3)
- Izba Lekarska (1)
- zniesławienie (1)
- Naruszenie praw pacjenta (18)
- odszkodowanie (13)
- Ubezpieczenie studenta (17)
- NIL (1)
- hejt (7)
- Praktyki studenckie (10)
- błąd medyczny (23)
- ubezpieczenie mienia (2)
- Komunikacja z pacjentem (3)
- Dentysta (26)
- Dobrowolne Ubezpieczenie OC (13)
- Ochrona Prawna dla Podmiotów Leczniczych (5)
- ubezpieczenie nieruchomości (4)
- Case study (17)
- Lekarz rezydent (8)
- OC Obowiązkowe (12)
- Ubezpieczenie na życie (13)
- Ochrona Prawna (45)
- Poradnik ubezpieczeniowy (17)
- NNW (13)
- ochrona sprzętu medycznego (2)
- Ubezpieczenie nieruchomości dla lekarza (7)
- Ubezpieczenie turystyczne (17)
- Ubezpieczenie indywidualne (4)
- Choroby zawodowe (1)
- Assistance medyczny (9)
- regres ubezpieczeniowy (2)
- Ochrona Zdrowia (58)
- Ekspert INTER (15)
- Stażysta (22)
- Grupowe ubezpieczenie na życie (4)
- Suma gwarancyjna (21)
- Ratownik Medyczny (36)
- Zabezpieczenie dochodu (11)
- Wolontariat (1)
- Zabezpieczenie finansowe lekarza (6)
- Telemedycyna (6)
- Inny Zawód Medyczny (33)
- odpowiedzialność cywilna (32)
- CHUK (1)
- ochrona farmaceutów (2)
- Ochrona HIV/WZW (12)
- OC Podmiotu Leczniczego (46)
- OC Zawodowe (17)
- Dermatoskopia (1)
- OC apteki (2)
- Agresywny pacjent (25)
- Lekarz (103)
- Psychoterapeuta (2)
- Znamiona (1)
- ubezpieczenie położnej (6)
- pomoc psychologiczna (6)
- Pielęgniarka i Położna (51)
- Psycholog (2)
- Profilaktyka zdrowia (17)
- ochrona prawna lekarza (14)
- ubezpieczenie szczepionek (2)
- Ochrona Majątku (24)
- Dokumentacja medyczna (6)
- Wypalenie Zawodowe (1)
- ubezpieczenie pielęgniarki (5)
- ubezpieczenie leków (1)
- Ubezpieczenie dla firm (45)
- Dyżur (5)
- COVID19 (18)
- Ubezpieczenie majątku podmiotu leczniczego (4)
- Ubezpieczenie medyczne (2)
- Fizjoterapeuta (68)
- Postępowanie poekspozycyjne (1)
- Eksperyment Medyczny (1)
- pomoc dietetyka (3)
- roszczenie pacjenta (16)
Poznaj naszą ofertę
Zamów rozmowę-
Nowość w ofercie!
Lekarz
Ubezpieczenia zawodowe dedykowane dla lekarzy, które zabezpieczą przed finansowymi konsekwencjami błędów medycznych. W ofercie: OC, Ochrona Prawna, Ekspozycja na HIV/WZW.
LekarzSprawdź szczegóły -
Lekarz Dentysta
Oferta ubezpieczeń z OC, Ochroną Prawną, Ekspozycją na HIV/WZW wraz z dodatkowymi klauzulami specjalnie dla zawodu dentysty (np. Stomatologiczna medycyna estetyczna).
Lekarz dentystaSprawdź szczegóły -
Pielęgniarka i Położna
Zabezpieczenie wszystkich sfer życia zawodowego dla Pielęgniarek i Położnych – od OC po Ochronę prawną i Ekspozycję na HIV/WZW.
PielęgniarkaSprawdź szczegóły -
Fizjoterapeuta
Oferta dostosowana do realiów i wyzwań pracy Fizjoterapeuty, a także do rodzaju udzielanych świadczeń i formy wykonywania zawodu.
FizjoterapeutaSprawdź szczegóły -
Ratownik Medyczny
Ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla Ratowników Medycznych i Ratowników Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy. Ochrona w życiu zawodowym i prywatnym.
Ratownik MedycznySprawdź szczegóły -
Lekarz Stażysta
Ubezpieczenie dla lekarzy rozpoczynjących pracę w zawodzie Lekarza i są na stażu dopasowaliśmy ofertę - od OC Dobrowolnej po Ochronę Prawą Ekspozycję HIV/WZW.
Lekarz StażystaSprawdź szczegóły -
Diagnosta Laboratoryjny
Ochrona ubezpieczeniowa dopasowana do zawodu Diagnosty: OC – w zależności od formy wykonywania zawodu, Ochrona prawna, ochrona HIV/WZW.
Diagnosta LaboratoryjnySprawdź szczegóły
-
Dom i mieszkanie dla lekarzy i lekarzy dentystów
Ubezpieczenie nieruchomości od wszystkich ryzyk, zawierające m.in.: bezgotówkową organizację remontu, naprawę sprzętu, dedykowanego opiekuna szkody.
Lekarz NieruchomościSprawdź szczegóły -
Dom i mieszkanie dla medyków
Ubezpieczenie domu lub mieszkania dla przedstawicieli zawodów medycznych z możliwością rozszerzenia o klauzulę Agresji Pacjenta.
Dom i mieszkanie dla medykówSprawdź szczegóły -
Dom i mieszkanie
INTER Lokum to kompleksowe ubezpieczenie domu lub mieszkania z możliwością wyboru między ubezpieczeniem od wszystkich ryzyk (All Risk) lub tylko od wybranych.
Dom i mieszkanie
Sprawdź szczegóły -
Ubezpieczenie podróży INTER Tour 365
Ubezpieczenie podróży na cały rok, na cały świat, dla wszystkich przedstawicieli zawodów medycznych i studentów.
Ubezpieczenie podróżySprawdź szczegóły
-
Terminowe ubezpieczenia na życie
Wsparcie finansowe i pomoc w trudnych sytuacjach życiowych.
Terminowe ubezpieczenia na życieSprawdź szczegóły -
Ubezpieczenie życia i zdrowia
Ubezpieczenie dopasowane do specyfiki wykonywanego zawodu medycznego.
Inter Medyk Life
Ochrona ubezpieczeniowa dla Ciebie i bliskich.
Pakiet Assistance.Sprawdź szczegóły -
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne INTER Vision zapewni Ci dostęp do opieki medycznej na najwyższym poziomie, w komfortowych warunkach i w dogodnym dla Ciebie terminie.
Pakiet VISION w Ofercie IndywidualnejSprawdź szczegóły
-
Podmiot Leczniczy
Ubezpieczenia dedykowane Podmiotom leczniczym. W zakresie: OC, Asysta i Ochrona Prawna, Ekspozycja na HIV/WZW z NNW.
Podmiot LeczniczySprawdź szczegóły -
Ubezpieczenie Eksperymentu Medycznego
Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla podmiotów przeprowadzających lecznicze lub badawcze eksperymenty medyczne.
Eksperyment medycznySprawdź szczegóły -
INTER Partner dla Medycyny
Ubezpieczenie majątkowe INTER Partner dla podmiotu leczniczego, praktyki i aptek. Możliwość wyboru między kompleksowym pakietem a ubezpieczeniem wybranych ryzyk.
INTER Partner dla Medycyny
Sprawdź szczegóły -
INTER Grupa Plus
Grupowe ubezpieczenie na życie INTER Grupa Plus jest dedykowane dla firm o różnej strukturze i wielkości. Szeroki zakres świadczeń połączony z assistance medycznym.
INTER Grupa PlusSprawdź szczegóły
-
Ubezpieczenie Studentów Kierunków Medycznych
Ubezpieczenie dla studentów kierunków medycznych: OC za szkody wyrządzone innym lub w ich mieniu oraz ochrona HIV/WZW z NNW.
StudentSprawdź szczegóły